سرخط خبرها

درباره ویدئویی از جارو کردن خرده شیشه ها توسط یک پلیس | وظیفه یا احساس مسئولیت؟

  • کد خبر: ۹۴۰۰۴
  • ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
درباره ویدئویی از جارو کردن خرده شیشه ها توسط یک پلیس | وظیفه یا احساس مسئولیت؟
اخیرا ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده و واکنش های بسیاری داشته است. این ویدئو پلیس راهوری را نشان می‌دهد که جارو به دست مشغول تمیز کردن خرده شیشه‌های فراوان ریخته روی آسفالت خیابان است.

سیدزاده | شهرآرانیوز؛ اگر دوربین مخفی در کار باشد، کدام یک از ما حاضریم در چنین موقعیتی که ممکن است بار‌ها پیش بیاید، اندکی صبر و توقف کنیم تا خیلی خودجوش و با در نظر گرفتن منفعت جمعی نه فردی، اوضاع پیش آمده را بهبود ببخشیم؟

لابد می‌پرسید چه موقعیت و چه شرایط و چه کمکی؟ داریم از ویدئوی کوتاهی صحبت می‌کنیم که در یکی دو روز اخیر در شبکه‌های اجتماعی دیده شد و تا حدودی هم واکنش برانگیز. ویدئویی که در همین مشهد خودمان اتفاق افتاده و پلیس راهوری را نشان می‌دهد که جارو به دست مشغول تمیز کردن خرده شیشه‌های فراوان ریخته روی آسفالت خیابان است، البته که شما به جای این موقعیت می‌توانید کلی موقعیت دیگر هم قرار بدهید؛ شرایطی که شاید در تصورتان بیاید و شاید تا به حال به چشم دیده باشید و انجام کار‌هایی بسیار ساده، اما مهم سختی آن را به آسانی بدل کرده است.


ببینید: حرکت جالب پلیس دلسوز مشهدی + فیلم


مثل همان شهروندی که وقتی می‌بیند فرد سالمندی مدت‌ها کنار خیابان ایستاده و هجوم ماشین‌هایی که بی وقفه گاز می‌دهند به او مجال رد شدن نمی‌دهد، اما بی تفاوت از کنار هم نوعش رد نمی‌شود، دستش را می‌گیرد و با طمأنینه از خیابان رد می‌کند. کار‌هایی که من و شما به عنوان یک شهروند، به عنوان عضوی از یک جامعه، از دستمان برمی آید و با انجام دادن آن باری را از روی دوش دیگر شهروندان برمی داریم. کار‌هایی که خلاف زمان‌های دیگر، دیگران را به خودمان اولویت می‌بخشیم و نفع همگان را در نظر می‌گیرم نه فقط خودمان.

بازنشر این ویدئو در فضای مجازی واکنش‌های متفاوتی را در پی داشت. بسیاری از کاربران این اقدام پلیس راهور را تحسین کردند و کلی «دمت گرم» و «خیر ببینی» و «آفرین» نثار او کردند. کاربری خطاب به او نوشته است: «چه انسان مسئولیت پذیر و مهربانی. دستش درد نکنه.» و دیگری گفته: «خدا خیرش بده. با این کار کلی ماشین دیگه رو از آسیب در امان نگه داشت.»

شخص دیگری هم از این گفته که: «نمونه یک انسان بافرهنگ». البته هستند افرادی هم که این چنین فکر نمی‌کنند: «این کار‌ها وظیفه هر شهروندیه. خیلی تو بوق و کرنا کردن نداره و دلیلی نداره این قدر با عنوان‌های عجیب و غریب ازش یاد بشه.» هرچند برخی دیگر از کاربران در پاسخ به او، از این گفتند که: «شاید اتفاق معمولی و ساده‌ای باشه، اما اتفاقی نیست که همه انجامش بدن.»

در این میان، واکنش‌های متفاوت دیگری هم به چشم می‌خورد. واکنش‌هایی که اشاره آن به سمت راهنمایی و رانندگی و وضع قوانینی در این باره است. کاربری نوشته: «کاش بیان قانون بذارن تا در صورت وقوع چنین تصادف هایی، راننده خودرو مقصر خیابون رو تمیز کنه و همین طوری ول نکنه بره.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->